Saturday, October 12, 2013

Istanbul, Aku datang ! Part 1

Bismillahirrahmanirahim...
Assalamualaikum w.b.t...

Alhamdulillah, setelah sekian lama menyepi daripada ruangan blog yang saya sayangi ini, akhirnya, hari ini Allah telah memberikan kekuatan untuk kembali menulis.

Hari ini, saya ingin berkongsi kepada semua tentang ceritera cinta saya di bumi Turki. :)

Alhamdulillah, pada 21 Ogos 2013, saya dan beberapa orang rakan saya telah pergi ke Turki untuk menenangkan fikiran yang agak bercelaru memikirkan masalah ummah. (Macam gempak kan?Padahal, saja nak jalan-jalan sebab tak balik Malaysia)

Lapangan Terbang Malik Husin, Aqaba, Jordan

Kami dijadualkan bertolak daripada Lapangan Terbang Malik Husin, Aqaba pada jam 3.15 a.m. Lapangan terbang ini kecil sahaja dan ramai yang tidak menyedari kewujudannya. Kemudian, kami tiba di Lapangan Terbang Ataturk, Turkey pada jam 6.00 a.m. Tempoh perjalanan Jordan - Turkey selama lebih kurang 3 jam.

Pemandangan daripada penginapan kami
Sampai di Turki, kami disambut oleh seorang sahabat yang sedang menuntut di salah sebuah institusi pusat bahasa di Turki. :) Kemudian, kami terus dibawa ke tempat penginapan kami di kawasan Pazartekke. Kami berehat selama lebih kurang 5 jam dan meneruskan perjalanan kami di Istanbul.

InsyaAllah, pada post yang akan datang, saya akan menceritakan serba sedikit sejarah mengenai tempat-tempat yang telah kami lawati. :)

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...