Sunday, February 24, 2013

AKU adalah AKU...

Aku adalah aku,
Hamba ALLAH yang lemah,
Insan kecil yang tak sempurna.

Aku adalah aku,
Sedang mencari identiti diri,
Agar tak tersilap langkahan ini,
Menuju bahagia, duniawi ukhrawi.

Aku adalah aku,
Insan kecil yang tak punya apa-apa,
Mengharap redha dari Yang Maha ESA,
Untuk hidup bahagia, selamanya.

Aku adalah aku,
Insan lemah berjiwa muda,
Ingin mengharung segala mehnah,
Yang muncul di celah kesibukan dunia.

Aku adalah aku,
Insan yang alpa,
Sering terpesona dengan cantiknya dunia,
Bahagianya cuma sementara.

Aku adalah aku,
Ingin mengislah diri ini,
Mencari sesuatu yang tersembunyi,
Di sebalik tahajjud pada Illahi.

p/s : اللهم اغفرلنا ذنوبنا ولوالدينا وارحمهم كما ربونا صغيرة...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...